Tuesday, July 3, 2012

Baierimaa reisikirjeldus

Hey! Olen jälle tagasi Eestimaal ning valmistun teile kirjeldama üht reisikirjeldust.
Ei tea, kust alustada.. lihtsalt ütlen, et kuu aega tagasi sain pakkumise Johannalt koos nende 11-nda klassiga minna nädalaks eksursioonile Baierimaale. Ofkoors võtsin ma selle vastu, sest ma nii tahtsingi viimasel ajal reisida.
Just sayin, et Baierimaa on Lõuna-Saksamaal ;)

1.päev
Eelmise esmaspäeva(25.06) hommikul vara oli minek. Mul muidugi ka juhtus kohe hommikul äpardus-hakkasin minema juba vale bussi peale ja äärepealt oleksin sõitnud kuhugi Ungarisse.. lol. Õnneks sain õigel ajal jaole ja enne vale bussi lahkumist oma koti kätte :D
Seltskonnast oli 6 inimest keda teadsin ning lisaks veel mõned tuttavad näod/nimed (ikkagist Tapa ju)  Pundiga olid kaasas veel mõned tüübid Paldiski koolist. 9-nda lõpetajad.
Reis kulges ainult bussiga sõites. Läbi Läti-Leedu ja Poola. Oli väsitav, aga bussijuhid panid meile telkudesse filme mängima. Sõitsime 18 tundi jutti ning õhtul hilja jõudsime oma esimesse hotelli Poolas. Tuba oli 3ne. Vähe ruumi oli, aga muidu päris kenake.
Reisiks tuli varustada teki, passi, muusika ja iPodi mängudega.
Nii möödus ka esimene päev.

2.päev
Ma ei oska öelda, mis kell me ärkasime, kuid hommikusöök oli vara ja edasisõit kohe peale seda.
Edasi kulges teekond Poolas ning õhtuks jõudsime Tšehhi. Poolas oli igal pool jalka särgid-märgid ja lehvikud ja jalgpallid üleval. Poolas tegime ka pikema puhkepausi. Peatus oli kusagil suurte kaubanduskeskuse ees. Meie aga sinna ei viitsinud minna ja jalutasime veidi edasi mäkki. Mäkis sai nalja. Läksime tellima ja siis ajasime seal inglise keelt ning burgerite nimetused susistasime poola keeles. "Please one vieššmakk" :D
 Õhtul peatusime Praha hotellis. Peale 3-se toaga tutvumist oli võimalus minna linna peale jalutama giidiga. Läksime siis õigeks ajaks välja, aga rahvast oli suht vähe. Kõik hakksid liikuma, aga osad meist jäid seisma. Mõtlesime, et ootame A-C´d aga teda ei tulnudki. Otsustasime siis ise minna linna uudistama. Meid oli täpselt 8. 4 poissi ja 4 tüdrukut. Paras kamp :D
Võtsime suuna hoopiski teisele poole, kuhu giid oma rahvaga läks. Jalutasime, leidsime ilusaid kohti ning nägime naljakaid inimesi. Kõige lahedam oli see, et täiesti juhuslikult, nii nagu jalad (ja Valter) meid viis, sattusime mingi suuure muuseumi või hoone juurde, kus jalutas turvamees ringi ning ka turvakoer. Sealt avanes meile ka muidugi kõige kaunim vaade majadele ja teletornile, mille kohta ma ütlesin kogu aeg tuletorn.
Jalutasime veel ringi, rääkisime kohalikega, tsekkasime Praha kauneid maju ning otsisime teed tagasi. Kahtlus oli, et oleme eksinud, kuid vaadates digikast tehtud pilte ja orienteerudes teletorni järgi, jõudsime pimedaks tagasi hotelli. Ilmselgelt oli Praha linn õhtustes tuledes väga kaunis :)
Öö möödus meil poiste toas kaarte mängides. Kõik kaardimängud said vist läbi mängitud ja lisaks õpetas Valter meile Johannaga ka pokkeri selgeks. Wuz fun night

meie 8

Jah, miks ei võiks eestis olla jalakäia kaabuga?

teletorn ja kaunid punased katused

kaunis taevas saatis meie jalutuskäiku. Oeh.. oleks olnud ka korralik aparaat millega seda paremini jäädvustada.. :/

Praha´s rõdud. Kenad.

3.päev
Hommikusöök ning bussiga sõitmine jätkus. Jõudsime Saksamaale. Tegime peatuse Münchenis.
Jalutasime seal ringi, tutvusime vanalinnaga ja siis saime vaba aega. Suppper. Igal pool olid poed ja suured sooduka sildid ja H&M oli igal pool ja üldse oli see vaatepilt juba silmad särama lööv. Jooksime siis poodidesse ja tuulasime ja võtsime asju. Proovida ei saanud, sest järjekorrad olid meeletud ja aega oli vähe. Õnneks ühes New Yorkeris oli mul võimalus pükse proovida. Jessikas. Läksid õnneks jalga ka. Särke sain ka ning ühest H&M-st varustasin end ka ehete ja pudi-padiga.  Tõesti need hinnad seal olid nii soodsad ja olekski jäänud ostma kui aeg poleks otsa saanud.
Nii, jooksime siis oma kokkulepitud kohta tagasi ja siis tuli giid ja ütles, et buss on veel paranduses (õhkpadi läks katki) ning meil on veel 45 minta aega. No fain, teised tahtsid edasi poodidesse minna, meie Johannaga tahtsime jäätist. Läksime ja ostsime jätsi. Nii nämma valik oli seal. Oleks tahtnud kohe kõike proovida.
Bussi saabudes hakkasime sõitma veel rohkem lõuna poole. Kui eemalt hakkasid mäed juba paistma, siis kõik võtsid kaamerad välja ja hullult pildistasid. Oeh, kui me oleks teadnud, et me lähemegi nende mägede kõrvale, siis poleks me nii vara kilomeetrite kaugusele paistvaid mägesid pildistanud.
Käisime ka ühes linnakese poes ja wowowiiwuaa... veinid 2-3 euri. Kommid ja šokolaadid alla euri. Alko ülisoodne. Johanna võttis suure käru ja hea oligi, sest näha oli, et inimesed läksid neid hindasid nähes hulluks. Ma isegi ei suuda arvestada, kui mitu korda odavamad olid seal kaupade hinnad võrreldes meie hindadega. Õnnneks saime sellistes poodides veel teistelgi päevadel oma toidu ja joogivarusid täiendada. Oeh, tol hetkel mõtlesid kõik "miks pole Eestis selliseid hindasid???"
Hotelliks oli meil noortehotell, mis oli ka nagu kohalike noortekeskus. 6-ste tubadega.
Õhtul läksime jällegist linnatuurile. Nii armas väike mägilinnake. Tõsiselt meeldis see. Giid ütles, et maja või krunt sinna maksab ka juba tohutult palju. Samal päeval oli veel jalka mäng ja siis ühes restos oli
terrassile välja pandud suur laiekraantelekas kust kõik said kaasa elada.
Tagasi tulles eksisime jälle osadega ära ning jalutasime mingi pool tundi mööda jõe äärt, et leida sild. Hästi palju jaanimardikaid nägime küll.

Saingi saksa polizei pildile. Jesssikas :D

Johanna võttis sidrunijäätise-see oli ülihea
Minul on all raffaello jäätis ja peal piparmündijäätis šokolaaditükkidega- niii nämmad.
Jah, Helina ma mõtlesin samal ajal sinu peale ka kui ma piparmündijäätist sõin :)

kaugelt.. alles kaugelt.
Toidukäru. Veel alles poolenisti täis.

Üks tüüpiline Baieri küla Oberammergau maja. Ps, käsitsi maalitud.
lol mina. Pood on põhiline :D

Me kolmekesti tuleme, Tapalt. Ja kolmekesti läheme, Baierit avastamaa!

4.päev
Neljapäev oli meil siis suur vaatamisväärsuste päev. Kõigepealt sõitsime hommikul kuhugi... sealt saime piletid ja istusime sinisesse liinibussi koos chinakatega ning nendega seal kokku surutud olles sõitsime Neuschwansteini lossi juurde ülesse mäkke. Vahepeal läksid veel kõrvad lukku ja siis see oli nii creepy. Käisime seal lossis sees. Hästi põnev oli. Kõik oli rekonstrueeritud nii nagu tol ajal. Giid rääkis inglise keeles ja vuristas väga naljakalt "R" tähte :D Hiljem oli meil võimalus teatud ruumides ise ringi jalutada ning kusagilt keldrikorruselt välja minnes jooksis hiir jala eest mööda ja siis ma karjusin " mouse! mouse! mouse! "
Peale lõunat sõitsime edasi vana olümpiastaadioni juurde. Seal istusime väikestesse kastidesse ja sõitsime kahekaupa üles kõrgele mäkke. Täiega lahe oli see. Ausalt, kui kellegi peaks kunagi tekkima võimalus sõita köisraudteega, siis kasutage seda. Isegi need, kes kõrgust kartsid, tõdesid pärast et tegelikult oli see ülilahe.
Ja kuna kõrgelt mäe pealt oli vaja ka alla saada, siis oli meil ees kahe tunnine matk. Selle matka sees läbisime me ka mingi oru, kust voolas läbi Partnach'i jõgi. Seal koobastel oli ka ülikena vaatepilt. Nice, loodus on ikka niiiiiiiii kaunis mõnel pool. Kuna palavust oli küpsetavalt palju ja matk oli raugastavalt pikk oli meile tohutuks kosutuseks üks odavas poes käimine ning peale seda veeparki minek. Oh, kui mõnus. Istusime õues kuumas basseinis, mullitajad mašeerisid meie lihaseid ning vaatasime päikeseloojangut mägede taha. Mõned langevarjurid ja parablaaniga lendajad tiirutasid samuti mägede kohal. See oli tõesti üks neist miljoni-dollari-vaadetest.
Õhtul käisime neljakesti linna peal veel jalutamas. Kohalikud poisid olid nii armsad ja tervitasid meid saksa keeles vastu tulles. Lisaks jalutasime mööda akna alt, kust keegi toas kuulas Rammsteini. Heh, sain kaasa ümiseda. Kuigi tegelikult on normaalne ju, et sakslased kuulavad enda bände ka. :D

Neuschwanstein Castle

so, jep. Nendega sõitsimegi üles mäkke :)
Tammedele veidi saksa keelt.

vaade sellest tillukesest kastist

See on see võimas kärestikuline jõgi. Koopa äärest läks rada ja mööda seda käisime.

5.päev
Ärkasime müristmise, äikese ja tormiga. Uh, kui jubedalt kõlab müristamine mägede vahel.
Hakkasime tagasi sõitma Baierimaalt põhja-Saksamaa poole. Käisime restos ja peale selleDoonaul laevaga sõitmas. Ilma palavus ja pikkade käistega pluus ei mätšinud üldse kokku. Jällegist oli väga palav, kuid jõe peal käis tuul läbi. Šahh...
Bussini jõudes käis ilge porr, sest kõik vahetasid pükse-särke-värke. Isegi mina... (kes ma olen nii häbelik..)
Istusime siis bussi ja käisime valhallas. Kes ajaloost mäletab, siis see on selline.. surnute riik. No see valhalla oli selline suur kõrge tempel suurte sammastega kus olid sees kujud neist, kes on läbi ajaloo toonud saksamaale kõige rohkem kuulsust ja kes on ise olnud oma eluajal väga silmapaistvad. Räägin siis vana aja tegelastest.
Sõu, sõitsime edasi. Tegime vahepeatuse ühes linnakeses ja meil oli viimane võimalus shopata saksa poodides. Kõik otsisid toidupoodi, aga mina leidsin übersoodukatega Tally Weijl´i ja ostlesin end jälle viimaste eurode eest hulluks.. mm.. Ma loodan, et teised pärast väga kadedad polnud, sest ma olin ainuke kes seal käis. :D  Õhtul jõudsime jällegist lemmiklinna Prahasse. Palavusega tegime väikese linnatiiru (like always) ning väikeste chinakeste käest küsisime kuidas leida sulliautomaati. Imestasin, et chinakad mu inkast aru said :D lol :D
Õhtul chillisime jällegi teiste tubades. Oli fun, aga kohati tekitas väsimus loneri tunde. Siis istusin rõdule ja passisin läbi pimeduse mõned kvartalid eemal vilkuvat teletorni. Oli kena öö.
restos saksa ajalehte lugemas. Hah :D

Doonaul

Womens with glasses, at walhalla.

6.päev
Kohati tundub, et päevad lähevad juba sassi, sest kõike oli nii palju ja teksti on tulnud ka juba nii palju.
Igatahes, kuuendal päeval oli meil ees jällegist pikk sõit Poola. Palav päev oli jällegist. Poolas tegime jälle peatuse ning otsisime väga kaua McDonaldsit. Yep, nüüd on vist juba traditsioon, et kui Poola satun, peab mäkis ära käima :)  Okei, leidsime kaugelt-kaugelt oma mäki ülesse, sõime ära ja hakkasime tagasi tulema. Pakkusin välja minna teist teed. Tundus nagu otsem. Okei, hakkasime kõndima.. mööda maanteed. Jõudsime kiirteeni.. pidime sealt üle jooksma... eh.. pole vist kõige parem mõte.. otsisime mingid kitsamad kohad kust oleks võimalik üle joosta. Ja jooksimegi üle tee. Saime signaale ja näpuviibutusi. Oh neid poolakaid küll. Lõpuks pidime veel üle väikese heinamaa jooksma, et jõuda parklasse. Suht fun oli, kuigi kõik minu süü tõttu. Nojah, Poolas on teed veidi keerulisemad kui Eestis :D
Viimane õhtu hotellis. Kahene tuba oli. Kena vaatega ning veepudelite ja telkuga. Kahjuks aga veetsin ma seal toas vähe aega, sest kuni kella 6.18 hommikuni istusime jällegist ühtede Tapa tüdrukute toas ja rääkisime...rääkisime veel ning mekkisime Saksa veini. Selle kohta võin öelda, et polnud just kõige parem valik. Oli veidike liiga magus ning lihtsalt paljalt rüüpamiseks mitte kõige sobivam. Mõne toidu kõrvale ehk kindlasti on piisavalt hea.
Ja nii läkski.. magasin 25 minutit, sest 6.45 ajal tulid J&M mind juba üles ajama.
stiilinäide bussis vahekäigus  magamisest..

.. ja veel vahekäigus magamisest.

7.päev
Hommikusöök läks väga uniselt alla. Õnneks sain oma 25 minutilise une korvata 15 tunnise bussisõidu ajal läbi Baltimaade. Kogu see aeg  ma ei maganud, aga noh.. umbes poole sellest ajast küll.
Jalka esimese poolfinaali lõppedes jõudsime juba Tapale. Emme oli vastas. Wiiii :)
Eestisse jõudes tabas meid karm tõde. Siin on sääsed ju :( Terve nädala polnud ühtegi sääske näinud ja siis tulid kõik söööööma.. õõh.. jube.
Eestis oli ka päris palju jahedam kui me juba harjunud olime..
Aga üldiselt oli hea koju jõuda.
Tripp oli tõesti võimas ja ülilahe. Ma olen niiiii õnnelik, et ma sain selle reisi. =)
Eestimaale jõudes tervitas meid loojuv päike.
 PS. Kui keegi on huvitatud kõikidest minu lohakalt pildistatud piltidest, siis need on siin lingi all.

Tõnis said...

Sul oli lõpphea reis, ehkki ma Tammede tööd ära ei suutnud teha :D:D